NYHETER

 

STYRELSEN INFORMERAR

Felanmälan på Hissarna

Felanmälan på hiss som inte fungerar går att göra mailledes till styrelsen, styrelsen@brfglasera.com, som i sin tur felanmäler till Schindler hiss.

Det går bra att ringa till Schindler direkt också, 020-31 33 33 men lägg då gärna också ett mail till styrelsen om att felanmälan är gjord, tid för anmälan och vem som anmält.

Skulle du själv befinna dig i hiss som fastnat och inte kunna ta dig ut så finns det en nödtelefon i varje hiss. Håller man in den i 15 sekunder så kopplas man fram till bemannad larmcentral hos Schindler AB.

Rökning på balkongerna

I och med att det är sommar och semestertider så är det också högsäsong för utelivet på balkonger och uteplatser. Det är tätt mellan balkongerna och många har också dörren på glänt när det är varmt ute. Flera lägenheter har dessutom balkongdörren direkt in i sitt sovrum.

Vi vill därför be samtliga medlemmar att i största möjliga mån visa sina grannar så mycket hänsyn som möjligt när det gäller rökning på balkongerna. Detta för samtligas trevnad.
 

Mvh, styrelsen i Brf Glasera

Lyckad städdag!

Tack till alla som kom och hjälpte till under städdagen. Efter allas otroliga insats är vår innegård nu redo för våren och sommaren. Trevligt att se er alla!

PORSLINSGARAGET.SE

Nu finns det en hemsida till vårat garage. Undrar ni över besöksparkering, tider, felanmälningar m.m. så finns informationen där. Även all information för att anmäla sig för en plats i garaget.

På grund utav GDPR så blir det svårt för föreningen att underhålla ett register för utskick av  ett digitalt nyhetsbrev. Då vi ur ett miljöperspektiv inte vill dela ut nyheter i pappersformat i varje postfack hänvisar vi er till denna "Nyhets-sida" för att hålla er uppdaterade om förändringar i föreningen och i närområdet.

Större förändringar/nyheter kommer även att sättas upp på anslagstavlorna i respektive trapphus.
Uppdatering kring städningen i föreningen
Juni 2019
Då det har varit kontinuerliga problem med städfirman som Ikanos interim styrelse tecknade avtal med sade vi upp detta avtalet per den sista april. Dessvärre hade vi inte något avtal med en ny städfirma vid denna tidpunkten men vi valde ändå att avsluta avtalet då vi annars hade behövt ha kvar städfirman året ut. Pga de långvariga problem (där det största problemet var att de inte städade veckovis som det stod i avtalet) som inte förbättrades trots påtryckningar ifrån oss så var det av stor vikt att inte behöva ha kvar städfirman året ut.

Den nya städfirman kommer att utföra sin första städning den 23 maj och kommer sedan städa trapphusen veckovis. Vi har stora förhoppningar om att detta komma öka trivseln i föreningen då våra allmänna utrymmen kommer vara rena och fräsha och även minska kostnaderna för hissuttryckningar under hösten/vintern då hisspåren kommer rengöras ifrån grus varje vecka.

Dessa tre veckorna utan städning har varit ett nödvändigt ont för att vi ska få en framtida förbättring så vi hoppas att det finns förståelse för detta.

mvh,
Styrelsen